Ur wier binnen

8 augustus 2017 - Urk, Nederland

Bin jelui er wier? Zat al te wachten op een blog. Een warm welkom weer terug op Urk.
Terwijl ik de binnenkant sop en Laus de buitenkant van de camper onderhanden neemt, houdt de één na de ander even stil. We horen over eigen ervaringen met campers, over camperdromen, vragen over hoe het beviel.

Ondertussen zijn we een dag soppen verder. Want in het oude dorp wonen is heel gezellig maar heeft ook wat nadelen. Alle buitenboel onder de spinrag en de vogelpoep. Verder bij thuiskomst de normale zaken als was die moeilijk droogt in de regen, de rekeningen die 'direct' betaald moeten worden en geen boodschap in huis.

Een ander probleem in het oude dorp is een parkeerprobleem. Een camper zet je niet zomaar even ergens neer. Dus op zoek naar een camperstalling. Dat blijkt nog niet eenvoudig. Alle stallingen in de buurt al vol. De camperhause, waarin we ons volgens de media bevinden, doet zich blijkbaar gelden. Nog maar even door googlen.

En kan het wier an of moet ut wier an? Het kan zeker 'wier an'. Terugkijkend was het wel wennen maar uiteindelijk erg leuk. Ondertussen ploppen er al ideeën op over een paar dagen Kust in Nederland, wellicht volgend jaar Kroatië? Wie weet waarheen de wind waait. Net terug maar ik kan bijna niet wachten tot we wier op weg binnen!

PS voorlopig dus de laatste blog. Bedankt voor het lezen en de leuke reacties.
Esther

1. Petra:
    8 augustus 2017
    Was weernleuk om te lezen. Wij zijn ook een paar weken geleden in hetzelfde gebied geweest.
    Groet van een vriendin van Margret uit Sleeuwijk
  2. Dirk Koffeman:
    Weest welkom!
  3. Ester Kramer:
    8 augustus 2017
    Kroatië moeten jullie zeker overwegen!! Zie nu al uit naar de blogs van volgend haar
  4. Bertina van Eerde:
    9 augustus 2017
    Welkom thuis,
    Was weer een mooie ervaring om al lezend met jullie mee te reizen
  5. Henny:
    9 augustus 2017
    Welkom thuis!!
    Het was leuk om met jullie mee te reizen!