Dit is ut wel

27 juli 2017 - Hendaye, Frankrijk

"Dit is ut wel oor" ik heb het Laus al drie keer horen zeggen vandaag. Na een rustige rit hebben we de camper neergezet op camping Juantcho, bij de Corniche  de Socoa, een uitzichtpunt  waar je vanaf de rotsen Frankrijk en Spanje kunt zien liggen met de oceaan ertussen. Een camping naar ons hart. Niet te groot, netjes, ruime plaatsen, retro maar schoon sanitair, via een wandelweggetje ben je in 10 minuten bij het dorpje en het strand. Velma zelf ( uit Velma's tafel, mooi boek) heeft haar foodtruck op de camping neergezet. Houten touw-katrollen met kleurige kleedjes zijn haar tafeltjes. ' s Morgens vers brood, overdag snacks en ijs en iedere avond een ander dagmenu. Dat wordt geserveerd door een altijd vriendelijke, vrolijke sister onder de klanken van Nora Jones.
Achter onze tent golft de oceaan en schelpenjagers zoeken bij eb, alikruiken tussen de stenen. Vanaf ons eettafeltje zien we de Pyreneeën opdoemen. Het is groen, rustig, vredig en, niet onbelangrijk, prachtig mooi weer.
Als we na een 'poulet Bression' van Velma, op de rotsen zitten en de zon kopergoud zien ondergaan, moet ik het beamen. Ja Laus, dit is ut wel!