Wennen

28 juli 2017 - Contis-Plage, Frankrijk

Eerlijk toegegeven het is even wennen zo'n camper. Soms 'knaken en moren'.
Eerst al alles opbergen, waar laat je wat?  Natuurlijk voor een hongerwinter aan eten meegenomen.  Alsof er in Frankrijk niet op elke hoek van de straat een supermarkt(je) staat. Twee rollen rijstwafels? Die eet ik alleen als ik weer eens een vruchteloze lijnpoging doe. Waar leg ik alles neer, wat is handig, wat kan ik in elkaar schuiven en niet onbelangrijk, waar kan ik bij?  Want dat is een uitdaging met 1.68 en een tafel of bed tussen jou en het kastje. Ik klim en klauter wat af. En het feit dat je wat ouder, strammer en geen maatje 34 hebt maakt het niet makkelijker. Laus hoeft zijn arm maar uit te steken en kan overal bij. 'The king of the camper'.
Het blijkt dat je drie dingen samen tegelijkertijd kunt doen; rijden, aan tafel zitten en op bed liggen. Alle andere activiteiten kunnen niet tegelijkertijd want dan loop je elkaar in de weg. Samen koken is er niet bij. Is de één rechts in de camper dan moet de ander links aanhouden. Gaat de deur van de kast of van de wc open, moet je eerst naar rechts en dan naar links bewegen. Als een voortdurende tango dansen we om elkaar heen.
En tenslotte verwonder ik mij over mijn man. Hij vindt dit prachtig. Is razend enthousiast. Moest ik vroeger van de 15 uur rijden er minimaal 10 voor mijn rekening nemen, nu zit hij als eerste achter het stuur. Stoer verschalkte hij zelfs de rondweg in Parijs. 'King of the road'.
Hij vind het prachtig om te lekker te kneuteren in zijn eigen huisje. De stoelen weer neer te zetten, luifeltje uit. Fietsen van de drager. Zal ik een lunch voor je klaarmaken? Rosé erbij? Handig zo'n wc en douche, zo lekker onafhankelijk. Wat een gemak hè?
Nou van dat laatste ben ik nog niet helemaal van overtuigd. Het is in ieder geval weer een mooi avontuur samen en het geeft veel mogelijkheden, we genieten er samen erg van. En samen de tango dansen gaat ons steeds beter af naarmate de vakantie vordert. We wennen, het camperleven wordt allemaal al meer routine. Toe maar, alles went, zelfs een camper-vent!

1. Dirk Koffeman:
    28 juli 2017
    Die Laus toch! Of noem je 'm Louis?
  2. Marianne Romkes:
    28 juli 2017
    liefde maakt een smalle camper breed
  3. Aline:
    29 juli 2017